Hemma från ridträning

Åh mitt arsle gör ont. FY FAN I HELVETE!

Idag fick jag rida på en elev häst, visade sig när jag kom dit att man typ får bestämma lite själv vilken häst man vill rida. bara se till att den inte går mer än 2 lektione om dagen eller vad fan det va , hörde interikitgt.. sambon är min lilla tolk i början nu.

 

Idag red jag en svart liten häst mycket rumpa på henne mycket fenemin häst som heter Mette. hon va stel som en telefonstolpe ungefär :P Tydligen är hon väldigt stel och slö tar tid för henne att värma upp. gick åt helvete idag det va för många i ridhuset, gruppen jag rider i får man rida lite som man vill fast med en lärare i mitten.

 

en tjej rider sin islandshäst där och rider rally på fyrkatspåret, medans en tje hade en travare som stegra och blev rädd för allt, och en tjej red skit bra men blev avbruten pga trängsel, en anna tjej fick hålla sit på mindre volter hela tiden för det sktittade, travades galloperades och tältades på spåret.

 

pga trängseln denna kväll så fick man inte mycket gjort. det är verkligen inte som ridskola i sverige, det är mer som fri timme i ridhuset för privathästar :P folk och hästar över allt :P

 

men men jag ska rida i gruppen efter min från och med nu. lite mer vuxna där och bara 5 stycken där dock skulle dom hitta en anna häst till mig tills dom får in mer elevhästar. så nu ska jag rida 20.00 - 21.00 på onsdagar. ridskole chefen rider i den gruppen också. och efter äter man kaka och dricker kaffe och gottar sig innan man beger sig hem. mysigt.

 

Nu ska jag äta sita cheesecaken och kolla lite tv och gotta mig med en filt i soffan.

 

sorry att detta blev ett långt bildlöst inlägg ... igen :P

men men :D

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback