Hur jävla hopplös får man vara?

Jag har fått tillbaka min fotolust. men måste ha stativ för att kunna fota inomhus (jag kan verkligen inte få till inställningarna på in nikon till att få någolunda ljusa stadiga bilder hur jag än gör måste slutartiden vara på över 1 sekund lång. fattar inte vad fan jag gör för fel. detta är öven mitt på dagen. så jag kan inte ta bilder på katterna i farten för dom bilderna blir helt jävla kolsvarta eller helt jävla suddiga av att dom rör sig minsta.

Tror jag måste gå en fotokurs. men det är dåligt med dom här. :( och så kostar dom extremt mycket.

 

Så jag sitter här med en helt fungerande kamera som jag inte har en jävlaste aning om hur man hanterar jag vet bara att kitobjektivet är piss kasst och ger sjukt mörka bilder.

har funderat på om mina bilder bli bättre med ett mer ljusskart objektiv. men vem fan vil slänga tusenlappar i sjön om det visar sig att jag endå inte kan få ordentliga bilder.

förvånande får jag bäst bilder i M (helt manuellt läge). kör jag på A så blir allt pissigt och mörkt. en solig dag kan bli en regnin höstkväll.

 

en bild jag ät solt över är denna. den är på Siska när hon ligger upptryckt i fönstret mitt i solen och få kunde jag ha en mycket snabbare shutterspeed men helt inomhus går inte. använder min kompaktkamera om jag vill fånga något djuren gör hu för tiden men även det blir rikgit mörka bilder.

 

 

jag mena hur jävla kass kan jag vara :( inte ens instuktioner tips & påläsning hjälper mig. är jag helt hopplös?

sen ser man nybörjare som mig själ som går och skaffar sig något av alla dessa canon eos kamerorna med live view (ja d3000 är typ endå systemkameran utan live view och jag råkade missa det när jag köpte mig) som får till sjukt bra bilder som förstår allt detta med iso, slutar & hela kittet. WTF jag är hopplös.

Kommentarer
Postat av: 月姫 Tsukii ♥

sv: hehe japp, det går helt utmärkt att utesluta ajinomoto =) den thaigrytan är superlätt att laga så den måste du ju prova =D

2010-08-15 @ 22:15:56
URL: http://tsukii.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback