Jag har blivit en sjukling!

Jag sitter och är lite krasslg, min hals gör ont och jag är lite frusen. ont i huvet konstant. Igår var jag iväg till Nordthy Rideklub som sagt (jag vet mycket snack om det nu) och fick rida en Fjording som heter Magnus, hur trevlig som heslt, lite stark för mig, riktigt starka hästar som han kan få mig att bli lite hårdi handen och låst, men Jan som jg red för gav mig enkla tips för att förbättra hur det gick, dock gallopera jag itne igår heller, kände att Magnus testade mig lite väl mycket genom att dra iväg med mig på långsidorna redan i trav, och då hamnade jag pga min balans och osäkerhet lite i framåt stupat läge. jag tror att dessa 5 år från att rida andra hästar än mammas idiotaäkra hätar hemma ha satt sina spår mer än jag vill erkänna.

 

Men jag måste ochså erkänna att att rida fjordhäst är som att rida en liten ponny, det var verkligen annolunda och mycket obekvämt! jag är van vid hästar som tar lååånga steg och som man får svindel av att sitta på. jag menar vissa steg kändes det som jag inte han ed att rida lätt för stegen va så korta, blev att jag fuskade lite och ibland storg lite lätt i färltritt haha :P men ridläraren såg mig och frågade mig om jag i stortsätt bara rider stor häst och fick skamset säga ja :P haha

 

Sambon ska snart ringa dit och säga att jag jätte gärna vill rida där i fortsättninge, så länge jag for rida stor häst. jag är ingen ponny människa, känns som att rida rally!

 

nu ska jag kamma luggen och ta på mig BH och sen ska vi skjussa hem sambons bror som är här över natt med sin dator för han va ledig från jobbet idag :)

Kommentarer
Postat av: LYDIA

sv: De vita stövlarna finns på blackbirdballard.com

Visst var dom snygga!

2010-08-19 @ 17:20:03
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Postat av: Marielle

svar: Haha, ja det kan jag tro. Dumt bara att det inte verkar bli den >: (

2010-08-20 @ 23:44:59
URL: http://mariellekarusell.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback