Ridning idag

Åh jag är lite nerväs nu, hur ska det gå ikväll, kommer jag kollapsa av utmattning efter 20 minuter? haha kommer jag inte förstå ridläraren alls? kommer jag ramla av pga min skit kassa balans? kommer jag göra bort mig inför sambon som tro det eller ej är första gången han kommer se mig på en häst?!

 

jag satt och tänkte på en häst vi hadde några år sen. vi skulle sälja henne och skickade henne till försäljnings stall vad jag minns, vi hörde aldrig något från dom om hon vart såld eller ej eller hur det gick med henne där. visade sig att dom va helt okontaktbara och hadde flyttat från sin gård. så vipps våran Pretty Victorya vart stulen ... av försäljnings stallet. vet inte ens om dom hittat henne eller om mamma bara gav upp. jag Pillan som vi kallan henne va en bitter häst i hagen men helt underbar att rida. sånt go och sökte sig neråt enkelt.

det är en av hästarna jag saknar. här är en bild från mammas mobilkamera på pillar sommaren innan hon skulle säljas, då det inte är varken jag eller mamma som rider henne här har jag valt att sudda ut ryttarens ansikte.

 

 

ja tankarna snurrar. det är bara ett par timmar kvar nu tills ridskolan. vi holler på och gör Pølsehorn som för er svenskar är typ en hotdog med bröd deg twinnat runt sig eller helt inbakad i bröd. hoppas dom blir goda!

nu ska jag ta på mig lite kläder och gå och kolla posten.

 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback