Vad finner man på ett danskt julbord?

Jag har hittat lite bilde rpå google (FY MIG) men jag hadde inga egna bilder.

Här är lite exempel på vad man äter på jul i danmark.






Så kort och gott
Bild 1 = det vanliga, brunpotatis, fläsk, rödkål och sås. det jag inte fattar med danskarna är att dom äter chips... asså fredagmys OLW chips till middag, detta är inte bara jul det kan vara pannbiffar med potatis sås och chips.

Bild 2 = Kalkon. detta gillar jag skarpt. det är GOTT

Bild 3 = direkt översatt till Äppelskivor. men det är inte något med äpplen i utan det är runda pannkaksbollar med pudrat socker på. hehe

Bild 4 = min favorit.. ris a la malta som vi svenska kallar det. ridgrysngröt med vispgrädde med en hel mandel och så serveras det med kökrbärsås, i sambons familj får den som får mandeln en extra julklapp.

det jag glömde ser jag nu är Julemedister och det är som en jätte lång grynkorv. inte i min smak.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback