Dagens middag!

Idag lyxade vi till det med budgettmat! eller ja kan man säga lyxa till det? naaa men men vi åt helt duglig mat.
något min ammma lärde mig. vet inte ens om det ens finns recept för detta men jag kallar det Makarongojja! här får ni mitt recept.

 

Du behöver

önskad mängd snabbmakaroner

hälften mängd ärtor som makaroner

1 lök

400g köttfärs

krydda efter smak, jag använder salt vitpepper, chilli, paprika & curry

 

Gör så här

koka makaronerna, fräs lök och färs i en panna och krydda med dom kryddor du vill använda.

häll upp ärtorna i ett durkslag, skölj under hett vatten i ca 3 minuter (går även att koka om så önskas)

blanda allt i en stor kastrull eller annat likande. servera med ketchup och njut.

Tart allt som allt endast 10 minuter max att laga.

 

det är billigt, snabbt och gott. vad mer kan man kräva när man har dåligt med pengar :P

Kommentarer
Postat av: TESCHO - Web design, Photography & Doggies

Din fråga är nu besvarad här: http://tescho.se/storre-mellanrum-mellan-inlaggen-design-7/ :)

2010-06-07 @ 21:08:48
URL: http://tescho.se/blogg
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback