Min ælskling ær skadad

AW! Min ælskade dator. den ær helt fucked! Sambon ska fixa den ikvæll, just nu sitter jag på sambons dator, dær av Ææ & Øø ær før lat att gå in och dra på svenska på tangentbordet, ni får helt enkelt færstå iaf :)
Idag var vi inne i stan och sambon skulle till lækaren och jag till kommunen. kl 09.00 skulle vi stå upp och upp for vi fær 30 min senare skulle vi åka, men ack jag drog på Gomorgen danmark (danska nyhetsmorgon) och inser att klockan bara ær 08.00 vi hadde båda glømt att vrida tillbaka klockan. så idag var vi uppe med tuppen haha bokastavligen!

Jag fick reda på att jag i januari kan søka kontanthjælp, men det var inte 100% sækert men jag ska sæka och se får jag det så får jag ca 9300 danksa kr i månaden FØRE skatt och hær betalar dom sinnersjukt med skatt så ca 5-6000 danska skulle jag gissa på det ær ca 8-9000 svenska. jag vet inte exakt.

Jag ska plugga danskapå heltid om jag kan och få upp min danska snabbt som bara den sen ska jag søka in på utbildning och køka CSN om jag måste. Eller till och med kan ha tur att få ett jobb nær man æntligen akn danska haha :P

Nu ska jag snart gøra våfflor inte så nyttigt kanske men well. vi har saknat våfflor.
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback