Hoppas Bean är på bättre humör idag

Sitter här ombytt och klar till Nordthy och lektionen ikväll för Jan. Hoppas bara att dom fått fatt på Mr.Bean idag då han förra veckan va grinig i boxen och ingen vågade gå in och försöka ta han då han vänder rumpa till och sparkades. min ridlärare Jan fick till sista stå där inne och försöka få fatt på han och lyckades efter 15 minuter. pga det missade jag ca 20 minuter av lektionen sist och dom andra fölorade ridlärare i 15 minuter.

Jag börjar även bli lite trött på att rida ponny, det är för skumpigt och för mycket spring i bena. Jag gillar Mr.Bean men han slutar verkligen aldrig testa en. varje lektion ska han testa mig i 45 minuter sen går han fint dom sista 15.

Saknar att rida stor häst. Dom långa stegen, rytmen ja allt. Visst, jag kan hoppa upp på Bean utan en stol haha men det är väl det enda som är ganska got haha.


Vill ha ett jobb så jag kan köpa häst eller skaffa lånehäst, kanske till och med göra en deal med Mamma och få hit Error eller Rocky (även om det är ganska liten chans att hon vill skicka iväg sina ögonstenar till danmark)

Men men jag hoppas kunna hitta en häst att rida snart. dock är det ganska vanligt att hästägare vill man betalar hälften av utgifterna för hästen bara för att få rida den 2- ggr i veckan osv. Absolut inte som i sverige där man kan bli medryttare och få "tack för hjälpen tur jag har dig när jag inte har tid själv" istället som här i danmark "tack men vart är mina pengar till stallhyran"


Avslutar med ännu en bild på Fransson, den enda häst som vunnit mitt hjärta 130%

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback