Jag saknar frosten

Satt och tittade igenom massa gammla bilder på bilddagboken. och hittade denna bilden.

En bild jag tog med min gamla mobilkamera när jag bodde i Tibro. Minns att jag vaknade sent dena dagen och vaknade till att allt var vitt. först trodde jag det va snö men det va ren ilsken frost!

 

Jag börjar redan tröttna på att vakna upp till regn och rusk, jag vaknar hellre till frost eller snöfall om jag måste ta hunden på morgonpromenad.

Läser på aftonbladet och blir lite sådär avis som vi svenska kan bli när andra får det men inte en själv.

Snö & is i hela sverige. Eller ja FÖRST blev jag avis, men sen tittade jag på väderprognosen ochdå säger dom regn regn regn med plusgrader i hela landet.. vilket inte får det att gå ihop med rubrikerna.

Visst har folk snö redan det vet jag då jag har vänner i norra sverige. men att skirva snö & is i HELA sverige och sen säga i prognosen att det är regn och plusgradetr.... det är bara att retas med mig här i danskeland. Jag vet mycket väl att vi kommer bli sist med snö och vinter i år. skulle inte förvåna mig.

 

Men men... får bita ihop och ge aftonbladet ett poäng för att ha lyckats leka med min avundsjuka.

TACK

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback