Snål dag & världens bästa höst soppa!

Kom nyss på att jag inte bloggat alls idag. trotts att jag var uppe med tuppen och vaknade runt 10.00 YEY. dock har detta gjort att jag redan är trött och tänker byta till mys/sovkläderna och krypa ner och titta på tv tills jag somnar.

Dagens middag blev Butternut squash & sötbotatis soppa. som jag hittade recept på här.
Jag la till 4 små (2 stora) morötter och lite svartpeppar i det och slutade med att hacka färsk persilja och böanda ner efter allt vart i mixern :) hadde dessutom 2 tekedar malen coriander och inte frön.

SUPERGOD!
dock blev bilderna sjutk dåliga hatar ljusförhållanderna i detta hus det är alltid mörkt inomhus. den blev iaf ruskigt haloween orange soppa som är ganska söt i smaken men även lite styrka från chilli underbar blandning. har en hel gryta att spara och frysa :P haha

(bilden är INTE min men jag känner mig lite laglös idag så "lånar" en från google)


men då jag är sjut trltt så ska jag säga godnatt :)
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback