Aj aj aj!

Nyss kom jag hem från ridlektionen på Nordthy och jag har fått världens ridskv i skrevet! haha. Jag va dum nog och inte tänkte på att jag red i string. vilket är en bif no no. grannie panties från nu och frammåt tror jag! Idag fick jag rida en liten Haflinger kille som hette Mr. Bean. sjur trevlig häst. har eget go, men var enligt en so jobbar där väldigt rå. jag hadde problem med att svänga ibland. rida på volter med han när man inte känner han va en mardröm böjer man för mycekt drar han åt andra hållet. det va en teknik att mästra. hadde dessutom svårt för att fatta gallop, han ville gärna skentrava lite, men han va itne så tränad på gallopfattningar ännu, men skulle tydligen räcka med att trycka lite med innerksänkel.

men men efteråt fick mitt ego en STOR knuff!! Tror hon är en av dom som håller i klubben helt och hållet (inte så bekant med vem som är vem ännu) hos rider iaf i samma grupp som mig på sin häst. hon sa iaf att jag va den som hon sett rida Mr. Bean bäst av alla. och att jag ska fortsätta rida han och lära känna han. vilket jag blev glad över. han är lite rå, sprallig och livrädd för piskor/spön. men fan va snyggt han går när han verkligen går bra. ryggen kom upp och man kände att han arbeta och gick skit fint. en häst jag GÄRNA lär känna bättre.

men men långt inlgg det här, och vart lite tyst som vanligt. men ibland händer det helt enkelt inget på vishan i danmark. och jag och sambon ska lägga oss på soffan och kolla på senaste Harry Potter.
så jag säger faktiskt godnatt nu!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback