Frustrerad

Jag tog för ett par dagar sen ett par dagar iväg från bloggen, känns som det är dags att komma tillbaka smått nu.
Idag är det riktigt PISS väder ute. regnet bara öser ner och vi börjar så smaka på hur det blåser när man bor nära havet. FYFAN vad det blåser ute idag. Jag ska dessutom iväg till Nordthy och rida idag. fär färsta gången på länge har jag inte lust alls att rida. men känner heller inte för att inte göra det.

Visst är Mr. Bean en go häst att rida men han är så rå, jag är inte så van vid det, förra veckan gick det inte alls bra. han lyssna inte ett skit. gick inte ens göra halt. satt och drog i tydlarna ochnästan sparakade med ytterskänkeln när han började dra iväg i sidleds när jag rider på volten. känndes inte bra alls. usch nej. Jag börjar verkligen sakna Error hemma hos mamma. han lyssnat så bra på lätt skänkel och ett litet kram i tygeln när man red han. jag hoppas dom får in mer hästar på ridskolan snart. börjar bli frustrerande att rida ponny. jag gillar älg-kliven stora 170+ hästar kan göra. jag vet inte rida lätt på ponny är helt sinnessjukt jobbigt. och arbetstrav är inte ens att tala om. dessutom kan inte bean galopp det blir skentrav eller korsgalopp eller felvänd galopp går inte få till det. och bara det blir frustrerande.

och på topppen av det är det skit svårt att rida i ridhuset då vi är ca 5-6 st varje gång och alla rider i olika gångarter varv och volter och snätt igenom osv. det är kaos. inte ells som när man red på skövde ryttarförening, när man red på frykanten och det va övningar vi alla gjorde samtidigt. i denna grupp är det verkligen var och en för sig och ridläraren står i mitten och ger oss tips. det är mer som att träna sin egna häst i ett fyllt ridhus med andra privatryttare. lite jobbigt. saknat strukturen, var 4e vecka hoppning, och lära sig skänkelvikning och lära sig bakdelvändingar med en orange kon som guide, rida över bommar och tempoväxlingar.

det förväntas att jag redan ska veta hur man ska göra allt. bleh. jag vet inte. jobbigt är det. nu blir det att mysa i soffan tills sambon kommer hem. hoppas det är snart då jag börjar bli väldigt frustrerad att sitta här och inte göra ett jävla skit. ska nog göra som Tea och däcka i soffan!



ps. jag börjar bli riktigt depprimerad av att sitta hemma jämt och inte ha något liv utanför huset alls.
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback