Change of mind

Ja då står man här efter påsklovet och har kommit underfund med att jag inte alls vill hålla på med mat eller utbilda mig till vad jg gör just nu. Jag ska fortfarande gå klart grundförloppet Mad til Mennsker som är introt på min utbildning men efter sommaren har jag stora planer på att hålla mig till det jag inte kan leva uta.... djur.
Jag ska försöka komma in på grundförloppet på Lantbrugsskolan här i området och utbilda mig till djurskätare till häst eller zoologiska djur ... eller mitt nu udda med faktiskt lockande val... ko-bonde eller bo-bonde assisten :P
Ja menar problöemet här är ju att man SJÄLV ska finna en pärplats för upp till 3 år eller så. man får ingen hjälp med ansökningar eller något skit från skolan. allt är på dina axlar.

Varför kobonde? säger säkert många nu.... ja Det finns SJUKT mycket praktiskplatser/lärlingsplatser inom just detta yrket och här i bondeland så finns det många jobb inom detta till och från på danska arbetsförmedningen. plus att jag älskar hästar och kor. Det finns 4-5 olika gårdar bara inom 5km att söka lärlingsplats på. kanske är inte alla kossor, en del kan vara grisar men endå bara valmöjligheten. Orrfa mig själv för min älskade sambo och bo på skolan under grundförloppet, komma hem om helgerna. sen få lärplats i närheten och bara njuta resten av dom 3 åren jag utbildar mig som lärling.

Man får traktor körkort och ekonomi, all info man kan tänka sig om plantor och växtliv, skötsel, fodring och avel.
I nästa vecka nu skulle min lärare Anette kolla upp info åt mig och ev hjälpa mig få kontakt med lantbruksskolan så man kan få komma på besök och se skolan djuren och få en överblick av hur det går till där.

Kan knappast vänta tills min sambo kommer hem så jag kan få snacka av mig lite och berätta om allt och mina planer.

Mamma's granne's kossor <3 (eller ja tror det till och med är ungtjurar)

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback