Jag ska fan bli dietist!

Har nästan ingen ork att göra annat än att gå i skolan. helgerna känns förnedrande korta men det är iaf roligt när jag väl är i skolan. just nu när vi har våran näringsassistent veckor. typ ett av de sista delarna vi ska göra innan vi blir delade upp i mindre klasser till det vi ska bli.

Idag har vi snackat om målgrupper, och variation av mat. typ att man inte ska servera pasta 2 dagar i rad, eller samma med kött, ex kyckling 2 dagar.

Här är mitt schema för resten av veckan



Full rulle. Proces = ett av våra kök i skolan så i morgon ska vi laga mat. wiiie.
Idag hadde vi som sagt teorioch jag gjorde lite överkurs och lärde mig hur man beräknar BMI & BMR, då detta får hela mig att pirra av lycka, jag älskar verkligen att lära mig om näringsämnen, dieter, kalorier, proteiner osv, som dagens teori lektioner har vart om. men men BMI & BMR är väldigt överkurs för oss just nu innan uppdelningen till yrken, det kommer senare för min del.
behöver jag ens nämna att jag vill bli dietist en dag.



Ne nu ska jag chilla lite på soffan innan sambon kommer hem. då ska vi laga mat, idag blir det panerad fisk och hemmagjort potatismos och grönsaker..... MUMS!
Kommentarer
Postat av: Clara

söt blogg ^^

följ gärna mig via bloglovin så följer jag dig!

2011-04-06 @ 15:01:15
URL: http://claranybergs.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback