Bröd bröd & mera bröd

Idag va en skitrolig dag i skolan. Vi hadde Knut som lärare inne i bageriet idag. Vi fick lära oss allt om jäst-degar och fick även baka 4 olika sorters bröd.
Franskbröd, Rundstykker (små frallor), Boller (mjuka små frallor) & kuvertbröd (dekor och soppbröd)

Här nedan kan ni se bilder på dom bröd jag köpte med mig hem från dagens bak allt är gjort av mig.
Det är mina rundstykker/frallor ni vet dom som är hårda och krispiga på utsidan och mjuka och underbara innuti.
Och mitt franskbröd som är en ca 350-400g fralla sjukt gott.

Det är fan synd jag inte ska fortsätta som bagare för fan va roligt det var att baka bröd.
Men det kommer jag få nytta av som Näringsassistent också. Jag behöver kunna baka bröd till alla skolbarn och äldre på äldreboendena.



Nu ska jag slänga mig i soffan med mysbrallor och min snygga hello kitty t-shirt och titta på tv och eventuellt låta mig själv småsomna lite under täcket en stund innan middag ikväll.

ps. jag ÄLSKAR att plugga denna resturangutbildningen!

ps. jag stavade visst fel på bilden och skrev Franksbröd ... men ni fattar väl xD
Kommentarer
Postat av: Maja

Det där såg jättegott ut! Va roligt att bli näringsassistent!

2011-02-04 @ 10:02:52
URL: http://soyloca.blogg.se/
Postat av: qat

Åååååh vad smarrigt! :D

Kan du lägga upp recpetet (eller länka om du hittat det)? Skulle jättegärna vilja testa! Älskar att baka!

2011-02-04 @ 16:55:34
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback