Här händer det inte mycket

Som ni kanske märkt händer det inte allt för mycket just nu. dagarna ser likadana ut

  • går och lägger mig kl 23.00
  • går upp kl 06.15
  • tar bussen kl 07.05
  • är i skolan 07.40
  • är i skolan till 13.20 just nu i köket och lagar mat.
  • tar bussen hem kl 13.40 är hemma runt 14 tiden.
  • kommer hem gnäller att mina fötter gör ont och somnar på mage i sängen och snarkar i 30 minuter
  • vaknar & lagar mat till mig och sambon
  • sen i soffläge och sappar på tv resten av kvällen ev tar en dusch när det behövs
  • och så på repeat!

på helgerna har jag så här roligt.

 

Nytt som hänt är att jag fått ett nikkor 50mm f:1,8 av sambon och ett stativ så i helgen har jag faktiskt fotat lite inomhus, lite svårare med manuell focus än jag minns då jag inte har live view och måste gnugga nyllet mot kameran för att titta i lilla jävla titthålet. då hamnar fokus fel och hela bulden blir suddig. men men jag ska ut och träna när jag väl får bättre väder och solsken.

jag har iaf stativ nu så nu får jag mer ljusa stadiga biler med mitt kit objektiv. det känns mycket mer användbart med ett stativ. lite underbart faktiskt. nästa objektiv att spara till blir not ett 70-300mm zoom zoom zoom provade det på en D700 i butik oj vad njutbart det kändes. men det blev trots allt ett 50mm 1,8 då jag ville ha ett ljusare objektiv men som sagt ingen zoom ingen AF så det blir nog bara använt till vissa få saker endå :( kanske blir lite bättre när jag får massa closeup filter jag är bacronörd jag vill vara nära mina objekt när jag fotar.

 

Nu ska jag titta på The City och äta min Ben & Jerry's

Kommentarer
Postat av: L Y D I A

svar / Detta lack tycker jag har jättebra konsistens! På senare tid har ju H&M gjort om sina flaskor, så jag vet inte om dom har gjort om "receptet" på lacken också. Har alltså inte testat nåt nyare H&M-lack, men syster säger att de är lite lösare och mer flytande.. Men jättefina färger, håller med!

2011-03-04 @ 09:48:45
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Postat av: isa - p h o t o & s t y l e

cool blogg :}

2011-03-04 @ 19:06:38
URL: http://ibeefoto.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback