Då har man börjat skolan



Idag skulle vi ringa till skolan och fråga om det fortfarande fanns möjlighet att hoppa på utbildningen som började den 17e Januari nu.
Visst gick det bra men då skulle jag vara där inna kl 11.00 på Hygien klassen idag.
Klockan var 10.30 tror jag slängde på mig en tröja med en fläck på utan att tänka på det. och vipps så satt jag och plugga Hygien för köksmiljö.

Så kl 13.20 slutade vi för dagen och jag fick läxor då jag missade ca 4 timmar av Hygigen kursen.
Nu är jag antagen och har börjat mitt grundförlopp på Mad til Mennesker och ska plugga till Näringsassistent (Ernæringsassistent), det är dom som lagar mat i storkök på skolor, sjukhus, arbetplatser & äldre. Vi kan även vidare utbilda oss till tex. Dietist.



I Morgon ska vi plugga Hyigen igen eller ja hela vecka ska vi det på torsdag har vi hygien prov.
Så nu ska jag slänga mig i soffan med min Hygien-bok och tjocka häfte med papper om hygigen lagar och lösa uppgifter och finna information.

Många ggr man sa hygien i detta inlägg hahaha :P
Kommentarer
Postat av: Molly - MOLKAN.SE

Svar: Jo, jag har två av mina klasskompisar från förra året som går den utbildningen just nu. Men den är bara på 1 år :/ Vill gärna gå 2-3 år :)

2011-01-24 @ 21:14:58
URL: http://molkan.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback