Ibland blir man bara så less

Sitter i soffan och myser ikväll, jag har nyss fixat mina naglar.
Har inte orkat göra något idag, när sambon kom hem och tittade i brevlådan hadde jag fått svar från kommunen här i danmark.... blivit avisad danskt socialbidrag. men vi förstår inte ens varför. Då det står klart och tydligt i alla danska regler att nordiska medborgare har rätt till samma ekonomiska bistånd som danskarna själva. Endå vill Thisted kommun inte hjälpa mig med en enaste krona.
I morgon ska sambon ringa till handläggaren och rabbla upp alla regler vi har printat ut där det klart och tydligt står att jag har rätt till kontanthjälp. Vi får se vad dom säger. Just nu verkar det vara för att Sonni är min pojkvän och att vi bor ihop. att han ska försörja mig. Men det ska inte betyda något då vi inte är gifta!

I sista utväg blir det att jag får söka till skola. och får CSN. gå en dansk lärlingsutbildning som Bagare eller Konditor.
det är verkligen min sista utväg, men jag är inte så glad till att behöva få studieskulder att betala tillbaka genon åren. Men det är värt det om kommunen ska fortsätta hitta på egna regler för socialt bistånd.

Trots allt detta idag och ett par tårar senare så ser jag ljust på det hela. det värsta som kan hända är att jag får leva på nudlar och burk-ravioi ett tag tills studier hoppar igång och jag får CSN.
Pratade med CSN på telefonen idag och skolan jag vill gå på är godkännd av csn för att man ska få studiestöd.

Allt kommer odrna sig!

Ingen bild på någon filt ikväll men bjuder på en av mig själv.

Kommentarer
Postat av: linaa vikken pina

Tittar in o lämnar ett avtryck.

Hoppas allt e bra med dig?!

Ha en toppen helg!

2011-01-21 @ 04:37:42
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: jessica

varsågod! :D

2011-01-21 @ 08:31:55
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback