Bilproblem och myskväll

Kvällen har inte varit den bästa. Jag och älsklingen gick ut på en promenad med hunden, vi gick det det avskillda stället nere vid kommun huset och släppte Dexter lös och lekte lite. klockan va då 21.30 vi tänkte JA så har vi filmkväll idag och åker till statoil och köper lite chips att gotta oss med. Vi packar in hunden i bilen och börjar köra, bilen känns lite tung och känns som något är fel. väl på statoil så passar vi på att kolla vad som kan vara fel, finner ut av att vi var helt torra på olja och det luktade lite bränt.

Vi skyndar oss in köper chips och olja till bilen. och fyller på och börjar köra hem igen. då vi ligger i tvåans växel, gasar på lite extra och bilen bara inte vill komma uppp i fart alls. älsklingen tänkte vi tar en liten omväg hem kan vara att oljan inte riktigt börjat komma igenom ännu. sen helt plötlist börjar det lukta bränt som fan. Ut ur bilen flyger jag när jag ser rök komma från mototrhuven. tar mina jävla chips och hunden och hoppar ut.

sambon kollar läget och visar sig att hela avgasröret är helt glödande. så något var uppenbart fel. men tur va började det inte brinna. av med bilen och låter skiten svalna lite medans älsklingen klia sig i huvet över vem man kan ringa kl 22.30  en lördag för att dra hem bilen.

visade sig snart att vi packa in hunden i bilen och började knuffa bilen till närmsta gratis parkerings plats. för bilen ville INTE starta igen efter det det lät som hela skiten skulle ramla isär. så har vi jävla otur kan vi ha kört för långt utan olja och motorn är helt paj och avgassystemet måste bytas ut. Passar fan inte sämre, då sambon blev av med jobbet i veckan. så vi hadde tänkte sälja bilen, men nu måste vi ev byta motor.

blev isätllet pga älsklingens omväg hem en mycket lång promenad hem.

väl hemma får sambon reda på att hans polare Silas har liten grabbkväll hemma hos sig och bestämmer sig för att gå dit och dricka bort sina sorger över våran relativt nyköpta bil's öde. så jag är hemma själv och myser med hunden och ser på numb3rs.

bjuder på en mysig liten bild från min lilla hörna.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback