Min första fondant tårta

Idag va vi hela dagen i köket på skolan och dekorerade tårtor och cupcakes med fondant, färgare rullade, tryckte ut former osv osv. Vi på förlopp 2 fick göra en hel rund tårta som vi skulle dekorera efter frivilligt motiv.
Jag hamna lite efter alla andra i klassen idag då jag fick spendera en 20 minuter på att göra en till omgång smörkräm. detta resulterade i att min tårta kom långt efter alla andra med att bli dekorerad fick bli kvar 20 minuter efter skol tid och hets dekorera den lite. inte alls nöjd och saknas lite färger men det fick duga till min första tårta, tror jag ska ge derra en till chans till min egna födelsedag, då blir det lite mer all in, ska köpa mig något kit med uttryckare och penslar osv. alltid bra att veta hur man gör en snygg fondant tårta i framtiden :)
 
här är resultatet av min hets-kaka
 
 
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback