Möt lilla Trine

I helgen fick jag mig en liten valpis!
Hon är en Kleine Münstenländer på 12 veckor och är hur underbar som helst.
Efter att Tessi flyttat tillbaka till sverige hastigt med sin hund Devil så märkte man att allt inte va som vanligt. det känndes tomt utan devil runt omkring oss och Dexter saknade någon att leka med. Så vi gick på mission och letade hund.
 
Då Devil va en stor hund så bestämde vi oss för att inte ha en riktigt så stor hund igen här hemma utan något i Dexter's storlek eller mindre.
 
Först fick vi med en liten Dansk Svensk Gårdshund, en litn ras i storlek med en jack russel. men hon och Dexter gick bara inte ihop. dom gillade inte varandra alls, och Dexter gillar normalt alla andra hundar så vi trodde det skulle bli en piece of cake att hitta en vän till han. men ikke. Hon fick komma tillbaka och vi letade vidare.
 
SÅ hittade vi en 2årig tik som va blandning Kleine münstenländer & Dalmantin. men när vi väl kom dit visade sig att hon av aggressiv mot andra hundar och extremt beskyddande av ägare. vi pratade om vi skulle jobba med det eller bara skippa. Som tur va skippade vi och sa tack men nej tack och letade vidare. Vid detta laget va jag lite deppig. känndes som jag aldrig skulle hitta min vän för dom kommande åren.
 
MEN Voila.. där va hon. en ren Kleine Münstenländer tik. helt valp fortfarande och nersatt i pris så det kostade inte en halv mpnadslön heller. Hon var Perfekt. En Kleine som jag ville ha och en liten tjej.
 
 
Hon och Dexter blev dessutom direkt bundisar och älskar varandra, man kan verkligen se det på dom. Han är världens bästa lekfarbror tycker Trine och han lär henne allt han kan! Allt från hur man sover bäst i soffan till hur man bäst fångar flugorna (ja vi använder våra jakthundar till inomhusjakt iaf! sådeså!)
 
Hon är dessutom världens lilla mammagris, vilket är vad vi hadde hoppats på då Dexter är så sjukt hunden till Sonni och är riktig pappagris, jag duger bara när han är på jobbet. Så att hon är som en plåster på mig är något jag njuter av ... förutom om natten.
FÖR hon kan inte bara ligga brevid mig hon ska krypa in under tävket och upp i ansiktet på mig och sen somna skit snabbt och ligga och sparka mig i ansiktet när hon börjar drömma :P haha jävla lorthund ♥
 
men jag ÄLSKAR DET. varje minut av detta är en dröm!
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback