Julbak och julmys

 
Jag kan säga er det, det luktar verkligen jul i mitt hem! Idag har jag bakar bröd till frukost i morgon, samt lussebullar a la kanelbulle.
Jag bara älskar när det luktar saffran och nybakat, jag blir helt fylld med julkänslor. 
 
 
Vi har fortfarande inte fått våran första snö här i Danmark, vilket jag är lite besviken över.
Vi diskuterade det milda vädret på jobbet, jävla märkligt att man kan sitta utanför den 13 December i bara hoodie. 
 
 
Nu sitter jag iaf i soffan och njuter med en massa tända stearinljus och brasa, medansvar jag ser på tv.
Jag älskar julen. 
 
På lördag nästa vecka ska jag och Sonni till Sverige och besöka min familj över jul. Vi ska ha en dansk-svensk julafton när det komme till maten. Det blir lite dansk flæskesteg och medisterpølse och svenska köttbullar, skinka, prinskorv samt Janssons. Kommer bli hur fantastiskt som helst, vi blir också hemma hos mamma på landet i år, det blir bara mig, Sonni, mamma och mormor där hemma. Lillebror och hans flickvän åker till min moster som vi normalt gör, och pappa skulle komma men Hanåker till Norrköping till faster Tuula. Vi firar jul med han dagen efter.
Nu ska jag fortsätta mysa! Godnatt!
 




 
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback