Åh avd jag blir sur!

Kommer glatt hem med min nya hallonröda sparkdräckt jag köpte för 260kr. Tittar ner i brevlådan utnför huset och ser först ett orange kuvert, woho pension från sverige! (som för ävrig ligger på ca 4000sek från då jag hadde csn) Men sen ser jag horror 14.0, ännu ett jävla inkasso krav från sverige. på en räkning jag aldrig hört talas om.
Det handlade om någon patientavgift västragötalands regionen från 3 augusti 2011. WTF tänkte jag har jag vart hos läkare i sverige? neeeeee inte vart hos någon svensk läkare på över 5 år.
Tänker tillbaka att det KAN passa med när sonni's föräldrar och hela familj hyrde sommarstuga i sverige och hälsade på min familj i Skövde.
Men är det det så är det den gången sonni's mamma va tvungen att ta till läkaren. MEN.... det har hon ju betalat på plats då hon inte va svensk medborgare... så nu sitter jag med en räkning på nästan 400kr som dröjt 1½ år att komma fram som inkasso krav. YEY.
Men fattar fortfarande inte varför i helvete jag ska betala något! i MITT namn allt jag var då, var hennes tolk. fattar inte. jävla piss sverige!
 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback