Smärre panikattack på körlektionen

Idag har vart en jobbig dag. Allt började med att jag vaknade helt skeva tider och kunde bara inte somna om, upp till bussen kl 05.40, Väl på jobbet visade sig att det va enormt massa överarbetare i helgen som skulle ha sina beställda matlådor från oss i köket, bara att börja gå igenom alla beställnings sedlar och börja räkna opch förbereda och packa skirva namn och gruppera dom efter fredag, lördag och söndag.
 
STRESS!
 
På toppen av moset så blev det extrem stress på deras lunch idag, då vi serverade hemmagjord pizza stormades matsalen med folk och vi han knappast stänga ugnen efter oss innan vi skulle ha en ny pizza ut!
 
När man väl va ledig för dagen så skulle man med bussen ner i stan och möta upp min körskole lärare Lasse för idag va min debut i trafiken på avlägsna vägar ut på landet. MEN mitt i allt så plingar bilen att vi ska tanka, så då fick man stel och panikartat köra in i centrum i fredags rushhour, kan säga att danska rondeller är inte min grej.
 
I Danmark har man en blå eller röd markerad bana som betyder cykel och moped spår. den ligger ut med de flesta vägar inne i stan, också i rondeller. så i Danmark är det inte dessamma som hemma i sverige med rondeller, här är alla små skit rondeller som skapar med trafik kö en ett rödljus. och cyklister och mopeder har föeträde i rondeller vilket betyder att du ska stanna titta efter cyklister och bilar, är det fritt så kör man, man ska blinka svänga och titta bakåt efter nya cyklister som kan komma i full fart samtidigt som man ska svänga.
 
Jag klarade inte den där svänga delen, va så fokuserad på att se efter cyklister, och blinka och byta gear att jag glömde helt att svänga.... 3 ggr fick Lasse rädda mig genom att svänga för mig. Tack Lasse.
 
MEN utöver att jag måste träna med på stressig centrum körning så kör jag uppenbart riktigt gott... lite långsamt i början. bara 60km/t för det va en smal kurvig väg utan mitt sträck så va lite nervös, men efter en stund så lossnade allt och så fick jag svårt att hålla mig under 80km/t som är max hastigheten :P samma gällde inne i stan där det bara är 50km/t ....
 
Stressig en liten stund men efter en smärre panikattack på bensinstationen så givk det lite bättre i nästa rondell, fortfarande inte bäst men bättre.

Men nu till dega delen!
Jag sitter nu hemma helt i koma efter en jobbig lång dag och spelar lite PS3 och Gran Turismo och funderar nu att gå i säng.... kl 22 en fredag. det är lite sorgligt. Men i natt fick jag bara inte sova ordentlig. Så nu ska hundarna ut på en kvällskiss i trädgården och sen blir det att krypa ner i sängen och soooooova. Och sova ska jag göra!
 
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback