Lastpalls soffan är under konstruktion

Har vart lite tyst här ifrån sen Sonni fick semester. Vu är i full gång med att göra en stor hörnsoffa av lastpallar till tvrummet. Än så länge har jag sytt alla överdrag och kuddar som vi ska använda. bara det har tagit 3 långa dagar bakom symaskinen (jag är inget proffs).
 
Men jag börjar bli nöjd :) Soffan blir en ljus/mellan brun sists som är gjor av en resårmadrass och en memoryskum-toppmadrass. och så köpte vi huvudkuddar på IKEA för 9 kr styck som vad 60x70cm dom är skit platta och tråkiga men vi sydde bara ett fodral som va 50x60cm så puddade dom upp sig lite :)
 
har öven sytt några udda lappkuddar för det är alltid mysigt att ha lite små kuddar också. allt är lite mix and match på dom men ska nog komma till användning.
Pallarna ska bara målas färdigt idag så tror jag att soffan står färdig i mrogon eller övermorgon :)
 
Det är ju lite av entrend hemma i Sverige att göra soffor av lastpallar utomhus till terassen eller altanen. har ännu inte sett en i Lastpallsgruppen som har gjort en innomhus så ska blir spännande att få dela mitt resultat där.
 
här är en serie med bilder över hur det har gått in till vidare.
 
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback