Nytt råttfoder

Idag fick jag en leverans på 10 kg råttmat. Tjejerna är glada. Hoppas det håller ett tag iaf :) jag har beställt på zooplus.dk
Dom vart jätte glada och helt lyriska då jag också hade beställer en tunnel man kan dra ut och böja som man vill. Den fick dom i stället för det lilla papp-hus dom hade innan. Har ingen bild på röret så det kommer i morgon.

Men såhär såg påsarna ut, dom kom i 5 st små 2 kg påsar.


Och för att jämföra med det jag hade innan som jag köpt på LUX-shoppen.dk så är det nya i den bruna skål och min gamla i metallskålen. 


Mina råttor är inte så förtjust i torkade rotfrukter som det är mycket av i den gamla. Och det är färskvatten räkor i den nya och mjölmask i den gamla. Det är också nötkött och svinkorkat i den nya. Det är mer protein i den nya och ett mer balanserat fettinnehåll.
Jag är nöjd så nu får vi se vad tjejerna säger. I botten är den ju nästan samma. Och mina gamla råttor älskade sån här tråkig blandning :)
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback