Vegetarisk röd curry

Jag skrev för ett tag sen hur jag gjorde en vegetarisk röd curry. Och jag tog lite bilder av det medans jag lagade maten samt när den var färdig men har helt glömt att dela med mig av dom.
 
Det är super enkelt och smakar hetl fantastiskt. Man använder bara som slags grönsker som du tycker bäst om och steker dom lite halvmöra på pannan och tilsätter efter kokosmjölk, röd currypasta och ett kaffir lime blad, och låter det sen små simmra tills grönsakerna är helt möra och färdiga. serveras med vad man själv vill. Fullkorns ris, cous cous, bulgur, mathavre, blomkålsris eller kanske bara som det är.
 
Jag har i min omgång använt mig av följande
Röd grön och gul paprika, broccoli, gröna bönor, vårlök & morötter. jag brukar använda dom grönsaker som man snart måste använda innan dom blir dåliga. så ett "rensa kylskåps recept" vill jag nog kalla det här.
 
Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Gott!

Svar: det var det också :D
Anna Blomqvist

2014-09-21 @ 15:58:37
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Michelle

Ser lockande ut !

Svar: det smakar gudomligt gott :)
Anna Blomqvist

2014-09-22 @ 21:36:46
URL: http://michellelauritsen.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback