Hus och bebis

Ja, mycket händer när man glömmer av bloggen ett tag.
 
Redan i December på min egna födelsedag fick jag och min fästman reda på att vi väntar barn. Jag är nu redan i vecka 19 snart 20, och är förväntad BF den 9 Augusti.
Så nu går vi bara runt och väntar på att det ska bli den 23e Mars, då ska vi in till scanning igen och får veta om det är en liten pojke eller flicka :D Åh så vi glädjer oss. Vi har försökt i 4 år. så det är ett litet mirakel som kommer till världen. Och att jag fick veta det på min födelsedag va nog den bästa 30års presenten jag kunde få
 
 
 
Efter vi fick reda på att jag va gravid så gick tankarna dierkt igång med och fundera kring framtiden, vilket resulterade i att vi nu här den 1 Mars köpte och övertog fästmannens morfars hus som hans mormor och morfar byggde själva i 1978.
Vi har nu börjat med att renovera det och har bankat upp betonggolvet i tvrummet, där vi nu lagt golvvärme. på fredag kommer det ny betong på den ska det ligga och mysa i 28 dagar innan vi kan lägga vårat nya fina golv.
 
Vi ska också lägga golv i 3 sovrum och köket, men där blir det ingen golvvärme.
 
Så här ser huset ut från framsidan.
 
 
Huset ligger på en barnvänlig blind väg och är sista huset på vägen. det är 118kvm hus, 26 kvm uterum (som kommer bli åretrunt rum på ett tidspunkt) och 77kvm garage och utehus. det ligger på största grunden på vägen på lite över 1000kvm grund. där halva trädgården (trädgården är uppdelad på två sidor av huset) är grönsaksland och växthus.
 
Vi längtar tills vi går flytta in till mitten av april och komma på plarts innan bebis kommer till världen.
 
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback