Frøstrup Ridecenter & hemlängtan

Nu ska jag verkligen försöka komma tellbaka till bloggandet.
haf haft paus lång nog nu.
Här i danmark börjar vädret visa sig mer och mer mot sensommar/höst regn. och pga att man bor så nära kusten så blåser det en jävla massa. himmlen va helt kolsvart tidigare idag. PUHÄ!

Vi har fått hem kattungarna för ca 3 dagar sen nu. allt går skit bra. min lilla gula pojke Spike är värsta buddy buddy med våran hund Tea redan, Cimon den svarta lilla kattungen är lite nervös runt klumpedinsen Tea fortfarande.

Nästa vecka ska vi till FRØ (Frøstrup Ridecenter) ska börja rida lektion där en gång i veckan. det va länge sen jag red på ridskola. men jag saknar alla år jag hade på SRF ( Skövde Ryttarförening) vi köpte ju till och med Basilikoss & Rocky därifrån.. åh min rocky! hans död va det västa som hänt. vi hadde även Corry Boy uppstallad hos oss ett tag.

Rocky & Jag myser i hagen



men det ska bli roligt som fasen att börja på FRØ och lära upp sig allt man en gång klarade galant. känner mig skit mycekt i obalans just nu. och kommer knappast ihåg hur man gör öppna & sluta längre. det är till och med läskigt att hoppa 70cm på Error hemma hos mamma och han är endå 170cm hög och hoppar som en gud. eller ja han hoppar ju knappast över 70 cm :P känner mig ltie mesig.
är 26 år snart och ridit sen jag va 5-6 år bara senaste 2-3 åren jag inte ridit mer än någon skogstur hir och dit.

Efter vi sålde Basilokoss som jag hade jätte bra kemi med och älskade att rida & efter Rockys plötsliga bortgång av något med tarmarna, så har det inte blivit att mamma ens hadt ridbara hästar hemma. vi hadde Frallan & Pillan.

Frallan blev gammal och blev hans tid & Pillan försvann frå det försäljnings stall vi hadde henne hos.

mest saknar jag nog Frallan & Rocky. det va mina pojkar.


Frallan innan våran uteritt i kvällssolen. vårat sista år tillsammans!



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback