Nu blir jag extra mamma

Japp då ska man träda in som rollen som extramamma, var iväg till djuraffären idag och köpte mjölkersättnign och nappflaska.
Vi köpte Royal Canin Babycat milk

så jag ska läsa lite hur man ska blanda detta och om ca 2 timmar antar jag att jag får hjälpa till. siska är bättre nu men man får ju fortfarande hämta siska och sätta henne i lådan och väcka kattungarna så det blir lite liv i dom.



När vi kom hem saknades det en kattunge ur lådan. den stooora ljus hankatten. fick panik men sen hittade vi han bakom oss under kattträdet. han hadde tydligen snuttat på siska när hon tröttnade och reste sig och gick och han hängde hängivet kvar vid mor sin och hamnade på golvet. Och sorligaste är att siska inte bryr sig.. här om dagen hittade jag en av dom 3färgade honorna på golvet utanför lådan som skrek. samma sak där hon hadde snuttat på siska och hängt kvar i tutten för hela livet och hamnat på golvet.

 

fick tips om att jag ska sitta med siska vid lådan när hon ligger net och matar dom små och kela med henne oh få henne att ble bekväm. men trotts allt ska jag stödmata och massera magen så dom bajsar och kissar för hon verkar inte svätta dom så måste hjälpa ungarna att göra behov.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback