Usch lång dag

Usch vilken lång dag. inte haft tid att sitta på nätet kl 20.00 ivkäll va jag och red lektion på Nordthy. det gick sådär idag. Mr. Bean Testade mig mycket idag, han tog better och drog ett par ggr, när det inte gick längre provade han med att dra åt sidorna, gick inte ens rida lånsidan ner i ridhuset utan att han givk sidleds och drog innåt. svårt som fan att gå han att hålla sig. han är ruskigt stark. testar alltid om jag har stadigt tag i tyglarna eller ej.

så jag sa till ridläraren Jan att jag bara skulle satsa på att vinna över han idag, få han att gå dit jag ber han att gå osv. när det va 10 minuter kvar så gick han kanon utan problem. DÅ gav han upp och lyssnade utan fuzz.

Dessutom så slet han sig från mig och ridlärare när jag skulle sitta upp i början. han va helt inne på att gå in och äta och det skulle ha fan göra tyckte han. han är lite svår att sitta upp på han är rädd för allt så kan inte använda stolar osv, så läraren måste hålla han medans jag hoppar upp. han höll mr. bean och jag han inte mer än och ta tag i tyglar och man när han stegra sig och slet sig, sprang runt ett tag innan han ställde sig vid utgången/grinden och väntade på att få gå in.

jävla livlig grabb det där. han hadde en dålig dag :P

och här hemma är det full rulle. Vi har sambosn polares ena hund här en ca 5 månader gammal amstaff, Lilo.
Hon är ett energiknippe, och absolut inte van till katter, vi har 4 st plus en låda med kattungar, det är fan inte en lugn stund, flera gånger har hon snappat mot våra katter och hon jagar och stressar upp Nikita. nu istter vi i sovrummet med hundarna och Nikita är ute, katterna får lite ro.

oj lång text här. men ja kommer vara gansak dött i bloggen idag för jag orkar inte mer ska snart sova.
Kommentarer
Postat av: frida

allt bra? (:

2010-09-09 @ 08:49:31
URL: http://ftob.blogg.se/
Postat av: Tessa

Jätte fin blogg!!!

2010-09-09 @ 12:48:31
URL: http://tessa84.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback