Varm höst smoothie

Så här på kallare dagar vill man bara hem och mysa i soffan med något varmt och dricka. Oftast blir det en kopp té eller vamr choklad. Men jag ville ha smoothie, men ingen kall frusen smoothie. Utan en varm och mysig en.
Då bär inte direkt är i säsong just nu så använde jag frusna bär. Jag hittade en påsa bärsymfoni i frysen jag inte använt. Det är röda vinbär, svarta vinbär, blåbär, jordgubb, hallon och björnbär. Påsen var på ca 400g bär och så hadde jag 3 dl vatten i och så kokade jag upp. när allt kokat ihop så kör jag allt i mixern till en soppa. då jag gillar när det är lite surt och inte allt för sött när det kommer till smoothies så använde jag inte alls mycket socker. man kan också använda honung.

För dom som inte gillar alla dessa kärnor från hallonen tex, så kan man hålla allt genom en sil. så får man lätt bort det.

Voila en varm och otoroligt god och simpel "smoothie" till dom kalla ruggiga dagarna.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej! Tack så jättemycket för den fina kommentaren, Den gjorde mig verkligen glad :D Du är mycket välkommen att kika in igen :)

2011-10-11 @ 21:13:43
URL: http://goldenme.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback