Lite mör

Idag fick jag ca 30-40 minuter med hula hoop med vikter om armarna. datan vad magen bränner och armarna är spaghetti!

känner mig extremt motiverad såhär innan nyår, det kan bero på att jag blev positivt överraskad av en lat jul utan motion i Sverige och massa julmat och godis. och jag har inte gått upp något, heller inte ber något. hållt mig stabil hela julen, så nu ska man fortsätta och komma i form.

idag startade jag dagen med en choklad och vanilj havregrynsgröt med stevia, dinkel müsli och varma mosade jordgubbar med agavesirap.
sjukt gott!





receptet är:

1 dl havregryn
1 dl vatten
1 dl sojamjölk med vanilj
1 msk stevia
1 msk fettfattig kakaopulver

koka upp allt i en gryta på spisen, rör gott då det lätt bränner på pga lågt fettinnehåll.

värm friska eller frusna jordgubbar i mikron och mosa med en gaffel. (jag använder frusna då det är lättare att alltid ha hemma)
Rör ner 1 tsk agave sirap (kan uteslutas eller ersättas med stevia)

servera ihop med osötad müsli och njut.
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback