Mycket som har hänt

Vill börja med att klaga på hur jävla ont i magen jag har!, panodil och varm vetepåse på magen hela dagen. Fått vara hemma sjuk från jobbet idag, Sonni äör i stan och har vart och köpt lite mirakelpiller till mig, och så va han söt nog att köpa med soja mjölk till min morgongröt.
 
Jag är dessutom igång med att byta gym. för det är alltid så himla mycket människor på fitness world och jag är blyg och fet, så jag har pressat mig själv på löpbandet tills min ankel blivit skadad då jag blir för generad av att en full lokal med människor stirrar på mig när jag lär mig alla maskiner på andra vånng.

Så nu ska vi börja på ett litet gym där det aldrig är människor, för det ligger på landet i en liten itrotshall tillhörande en skola :) Vi var dör och provade i lördags, och jag fick prova alla maskiner dör inne och ingen som va dör för att stirra och fnissa åt tjockisen :P Så här stort är det. och lite mer till vänster om bilden :P
 
 
 
 
Och pga att jag börjat träna mer så tänker jag mycket å vad jag äter. jag har tex. börjat äta havregrynsgröt varje morgon, och jag experimenterar lite med smaker och sammansättningar :) här är en blåbärsgröt, som är toppad med chia frön, frystorkade hallon, kokos och bågra frysta blåbär.
 
 
 
 
Jag gör också dessamma med dessert, jag vill så gärna kunna unna mig något nyttigt till helgen då jag normalt brukar mosa chips och annat onyttigt.
här provade jag göra chokladmousse med vanilje skyr och självklart frystorkade hallon (min favorit topping), denna mousse har avokado som bas, just i min version är det, avokado, stevia, kakao, vaniljsocker(kan ersöttas med vanilj aroma) och citronsaft.
 
 
 
 
Men nog om allt mat och träningsrelaterade saker, för nu kommer den stora bomb.
Min älskade pappa Markku, fick förra söndagen en hjärnblödning, och i tisdags åkte han akut till göteborg för operation.
Jag har nog aldrig vart så orolig i hela mitt liv, känndes som en evighet mellan uppdateringarna. jag sitter fast med jobb och dålig ekonomi i Danmark och kännde mig totalt hjälplös. Han har haft det fint och har som tur är inga svårigheter, med varjen, tal, rörelser eller minne. men idag när en vän skulle hälsa på han så fick hon inte hälsa på då pappa hadde extrem huvudvärk, och det kan ha sina orsaker, men dom ska vi inte gå in på här. Nu sitter jag igen och ber och hoppas på att papi får det bra igen. ska se över min ekonomi när vi får pengar för att se om det är möjligt för en visit till Göteborg en dag i en helg. bara för att få besöka han och visa att jag saknar han och bryr mig.
 
 
 
 
Nu har jag uppdaterat nog för denna gången, jag hoppas jag blir frisk, jag hoppas pappa blir frisk och jag hoppas jag snart kan ha råd att åka till Göteborg!
 
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback