30års krisen kryper närmare

Nu på senaste dagar har jag börjat tänka över att jag faktiskt fyller 30 år i år!
Det är stort, man måste börja bete sig vuxet och ta tag i sitt liv, jag är en bra bit på vägen.
Jag satt och kammade igenom lite gamla bilder på mig från mina yngre dagar från jag var fnuttiga 18 år!
 
Vi börjar med mina 18 år
Jag hadde en period med rosa hår och make-up och galna garn-hår vad min stora hobby. Jag vad besatt av 9th street body piercing i Skövde, och vad där varje månad och gjorde en del piercingar och köpte nya smycken. Jag saknar min vikt på 55kg och självsäkerhet.

 
Sen blev jag lite äldre, omkring 20år men mitt hår var fortfarande lite vilt om inte lite mer fokus på syntet dreads och rött. jag gjorde mitt hår helt själv, gjorde till och med mina egna dreads och satt kvällarn och satte i dom i mitt hår. jag älskade att sticka ut. det gör jag även idag, men jag har blivit feg.
 
 
Den blev jag omkring 22-23år när jag bestämde mig för att göra riktiga dreads i itt hår. Jag fick hjälp av Frida uppe i stockholm och vi att ett helt dygn och gjorde dreads, det gjorde så jävla ont. det är någor jag saknar idag, det va så lätt att ha dreads, jag tog ur dom då min hårbotten gjorde ont och att jag saknade att äga en hårborste :) skulle jag göra dreads idag skulle danskarna skicka ut mig till Thy-lejren och kalla mig hippie. Den sista bilden visar hur mitt hår såg ut några dagar innan jag klippte av mina dreads.
 
 

Efter mina Dreads fick jag ganska vanligt hår som hölls i en mörkbrun eller svart nyans men också mycker knallrött igen, som vid mina syntetdreads-dagar. hadde långt hår för det mestam men en gång i mellan så klippte Ida av mitt hår till snygga beatles frillor och jag försökte alltid bli blond igen utan framgång. Idag är jag 29år och i December blir jag 30, Frågan är om man ska fortsätta vara trist och trikig eller om man ska piffa upp vardagen med lite roligt nu i 2014, jag tror jag kommer att vara sjukskriven en lång tid plus att jag tvivlar på att jag hittar ett jobb så fort. Kanske ska man ha lite roligt igen!
 
Kommentarer
Postat av: Glenn Andersson

Tjenare! Minns verkligen alla de där bilderna från förr :) du var cool!
Hoppas allt är bra med er där hemma! Ha de fint!

2014-06-09 @ 12:04:23
URL: http://whomee.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback