Livet på landet

Jag går ofta runt på gården när jag är ensam hemma, med hundarna hack i häl så njuter vi tillsammans stillheten och mysfaktorn av att bo på landet. 
 
Vi bor vid öppna landskap på den danska nordväst kust. Bara 3 km från havet och mitt i ett fågelreservat.
 


 
Grannen har bondgård med kossor. Vad folk än säger, så hör det till charmen att en gång då och gå kunna lukta när grannen öppnar gödseltanken. Det går över, du ska bara inte hänga tvätt ute för att torka :)
 
Jag var precis ute med hundarna ut med vägen och tittade på alla Kanada gäss som invaderat gärderna runt oss. Vid denna tid på dygnet är dom väldigt tysta och plaskar bara runt i vattnet. Jag kan höra grannens kossor bröla lite i bakgrunden av allt fågelkvitter i solnedgången. Inte en enda bil så långt ögat når.
Hundarna springer och luktar i det höga gräset vid min sida, när jag verkligen började tänka på hur underbart det vore om det stod en häst eller två i vårdat stall just nu. 
Att kunna ta en kvällsritt innan solen går ner och njuta av att bara höra fåglarna sjunga och hovarna slå mot marken. Ta en långsittare till havet och rida på stranden. Underbart!!!
 
Men hästen får vänta, just nu tillåter inte ekonomin en häst i stallet. 
 
Jag får nöja mig med min man, mina 2 underbara hundar, min katt och mina 5 höns.
 
Men jag kan fortfarande njuta av mina omgivelser. Finns inget bättre än att komma hem efter jobbet till detta lilla danska bit av paradis <3
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback