Råttor i huset

Jag fick min vilja att en dag få råttor igen, för ca 3 veckor sen nu fick jag hem 3 söta systrar som nu heter Nami, Perle och Harriet.
De är Black berkshire husky och är nu 10 veckor gamla. Börjar bli stora flickor. 
 
Här är Nami
 

Hon är den mest energiska av dom 3 :)
 
Till dessa underbara varelser överraskade Sonni mig med en snygg bur perfekt till mina tjejer, den kostade 2000kr normalpris men vad på rea till 1500kr 
 

Extremt glad för den, då den lätt kan rullar runt och har en låda att dra ut till rengöring av botten. Här är den samlad innan jag hämtade råttorna. Vi har i efterhand tagit ut 2 ramper och sytt hammockar till.
 
Jag njuter av deras sällskap, dom är handuppmatade från starten och är tama, dock lite energiska men just nu har inte tid att sitta still. Men det går över om ett tag.
 
Hundarna är nyfikna men intresserar inte dom så mycket, våran utekatt Maya trodde vi skulle försöka något då hon är en nätta duktig musfångare. Men Nami klättrade ner på sidan och hoppade ner på golvet mitt framför näsan på henne och inget, hon tittade lite och gick sin väg. Visar heller inget intresse för dom alls.
 
Idag tänkte jag dom ska få komma ut på soffan lite en och en :)
 


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback