Min kvällsrutin

Jag har förut aldrig riktigt orkat bry mig om min hud varje dag, vilket resulterat i stora outbreaks och annat. Men förra månaden köpte jag äntligen produkter som fungerar för mig och som jag älskar :)
 
 
Här i Danmark har vi en butik som heter Matas, det är som en dansk version av Kicks. Dom har sitt egna märke av varor. och jag har funnit denna milda serie rengörings tvål/kräm eller vad man nu ska kalla det på svenska samt den skintonic. detta är jag verkligen vild med. Denna "rosa" ansiktsserie innehåler Allantoin & E-vitamin och är speciellt till torr och irriterad hud. Perfekt till vintern och för dom som inte klarar av parfym i produkter. Jag har innan använt skintoic's som det känns som ren jäkla tröprit i ansiktet, men denna gör bara huren frist och mjuk. jag älskar den. och dessa två kostar bara 55,- DKK styck vilket motsvarar ca 70 svenska kr. och för 250ml per flaska, så får man faktiskt mycket för pengarna.
 
 
Utöver det använder jag också Matas rengörings mask. den är lite stark så min hur klarar av denna en gång i veckan max. så jag ska hitta en lite mildare mask. men den gör sitt jobb huden blir jätte mjuk. Denna mask kostar också 55;- DKK
 
 
Utöver matas egna märske så är jag väldigt glad för Änglamark's makeup remover. den är väldigt mild och tar bort makeup utan problem. den är inte oljig eller otrevlig att få i ansiktet eller runt ögonen. känns lite som en vanlig rengöringstvål. Den är billig och effektiv.
 
 
Och sist ock inte minst så använder jag just nu inte någon fuktighets kräm, för jag har inte hittat någon jag gillar. men just nu använder jag ekologisk aloe vera gelé som en finnish efter jag gjort rent ansiktet varje kväll. det är också något jag använder inna jag lägger makeup om morgonen. den går åt här hemma. den är perfekt till sår, irritation solbränd hud och torr hud. den är mer allsidig än bara till ansiktet. Denna köper jag i den lokala supermarket. ock den kostar allt mellan 70-100;- DKK beroende på vilken butik man hittar den i.
 

Nu blev det ett mellanlångt inlägg om mina kvällsrutiner. vad har ni för produkter nu gillar? är det något på marknaden ni kan rekomendera?
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback