Mitt val av barnvagn

Jag har den senaste tiden kollat och hoppat fram och tillbaka mellan vilken sorts barnvagn jag vill ha, och jag har nu bestämt mig. jag ska ha en med små roterande hjur framtill.
Jag har provat att köra runt med en Basson Nordic Lux och en Basson Nordic i butiken och tycker det är helt fantastika att köra runt med och  kommer inte bli hårt för min rygg eller knä.
 
Just nu har jag två stycken i tanke. Och jag har självklart sagt till mig själv att det är lite skit samma vad det är för märke, då dagens barnvagnar normalt lever upp till säkerhetskraven.
 
mitt val nummer ett är en Basson Nordic Lux den kostar 4399 danska kr, och är den barnvagn jag prövade i butik och blev lite kär i.
 
Mitt val nummer två är en helt ny version från scandia, en Scandia Pace. den kostar 4999 danska kr.
 
 
Och det är många som säger att man får vad man betala för, men jag tycker dessa emmeljunga och odder och jag vet fan allt det finns är lite överreklamerade. provade också Emmaljunga i butik och visst matrialet på självaste liggdelen är väl lite "snyggare" än dom billiga versionerna. men annars känns dom nästan identiska att köra med.
 
Så jag säger bara att den ska vara behaglig kännas stabil och kan köra rakt frma på en väg. mina krav är inte så stora. Känner bara att begagnade vangnar alltid har något fel, inte kommer med små hjul framtill eller folk tror dom är stöpta i rent guld och kostar en hel jävla månadslön eller två.
 
Om jag så ska börja spara lite pengar nu, så jag närmare på augusti kan köpa en ny som dessa två så är jag mycket tillfresställd.
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback