Nu är sommaren runt hörnet

Jag satt idag och började tänka över hur jag hela förra sommaren var bunden till rullstol och kryckor pga min knäskada jag fick av att välta på cykeln. jag hadde inte riktigt styrka nog att hoppa ut på terassen på kryckorna och så gjorde allt ont. så jag var sängliggandes med ett fönster öppen så jag kunde höra fåglarna.
 
Jag kan itne sluta tänka över att jag hoppade över en hel sommar. Dock kunde jag njuta lite av det när lillabror och hans tjej kom på besök i slutet av sommaren när skenan kom av.
 
I år så blir jag inte lika bunden. men jag kommer vara fet och vingla fram som en mätt pingvin och ha ont överallt. så jag tror Juni och Juli kommer kännas oändliga i väntan på att våran prinsessa ska födas i början av Augusti.
 
Jag kommer inte kunna njuta så mycket av sommaren i år heller, iaf inte roliga aktiviteter som nöjesfält och marknader. Jag hoppas kunna gå på Vildsund marknad i år, men då jag redan nu har smörtor när jag går för mycket så tvivlar jag på det blir en speciellt lång en.
 
Kanske ska jag bara rulla ner till skranden och ligga där som en strandad val och njuta av vädret. det är ju bara 3 km till havet trots allt.
 
Kort och gott så är jag inte ett dugg optimisitk över an njutbar sommar, utan jag har skräksenarion om smört-helvete och svett-helvete. Tur vi har världens bästa lilla terass med sol till sena kvällar i vårat nya hus.
 
Bjuder på en av mina bilder från Bulbjerg ute vid havet nära oss. ölskar verkligen det stället om sommaren.
 
 
Kommentarer
Postat av: Susanna Maria

Vilken häftig bild :)

2015-05-13 @ 19:15:04
URL: http://www.oslofru.com
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback